tisdag 22 juli 2014

Puha vad hon kan hitta på!

Hej!

Nu börjar min kompis Smukke känna sig hemma här hos oss.

Bild på coola, fantastiska jag ;-)

Hon hittar på en himla massa. Vissa saker vet jag att man inte får göra, men Smukke gör dem i alla fall (!). Sen hittar hon på nya saker, som jag aldrig skulle varken vilja eller kunna göra.

Jag ska ge några exempel.
1) På vår balkong har matte gjort i ordning en massa goda växter (kryddor och pelargoner säger matte att de heter). De står på en pall, som matte fick från sitt förra jobb. 

Pallen med kryddor och pelargoner.

Vi brukar ta några smakprov

Smukke kollar in nya bus..
och....

Smukke under pallen....

Smukke tycker att det är roligt att krypa under pallen. Precis på samma sätt som hon förut kröp under husse och mattes säng. Innan våra tvåbeningar satte p för det :-)

2) Hon gillar att ha dragkamp, men jag har sagt till henne att det inte är min grej. Så hon gör det med någon av våra tvåbeningar i stället. 

Tigger är MIN säger Smukke till husse
(fast husse vinner alltid i alla fall).

3) Häromdagen skulle hon kolla vad som fanns mellan husses skåp med glasruta (vitrinskåp heter det påpekar husse). Hon kom in mellan dem (!). Det har jag aldrig gjort. Jag föredrar att krypa under och leta leksaker eller godis ;-)

Min kompis in action

Tvåbeningarna har börjat kalla henne flera olika namn. Husses favoriter är Hajen och Monstret. Matte säger att det kliar i Smukke tänder - vad hon nu menar med det?? Jaja hur det nu än är med den saken så BITER Smukke i det mesta och testar också tvåbeningarnas skor, kläder och olika kroppsdelar.

Här försöker hon få tag i mattes hand....
(osmart idé - matte vinner alltid)

Jag trivs med Smukke. Jag är hennes idol :-) Kolla in lite bevis på det.

Vi myser i sängen, 
när husse och matte klivit upp.

Vi får GODIS av husse. 

Vet ni vad!? Igår tog matte fram trimbordet igen. Men jag hade inte badat, så jag tänkte att nu skulle väl Smukke få träna igen, men tji fick jag...

Pretty 10 år - STILL GOING STRONG -
är man utställningschampion så är man!

Smukke 11 veckor - vikt 6,2 kg.

Fast matte hade bra mutor till oss efteråt

Lite nytt till leksakslådan :-)

Smukke gillade den rosa grisen

Å jag älskade att få ännu en boll med pip (den gula). Jag var så snabb när jag for runt med den att ingen av tvåbeningarna fick fast mig på bild - HAHAHA. 

Nu ligger vi och slappar i mattes arbetsrum. Det är pustvarmt ute med hela 29 grader i skuggan.

Smukke och jag slappar i värmen.

Svansvift och nospussar till er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar