måndag 7 juli 2014

Äntligen!

Hej!

Idag var vi uppe i Småland och hämtade hem MIN kompis. Först hämtade vi lill-matte Jenny, sen åkte vi till Vimmelstorp i Småland. Där klev alla tvåbeningar ut och jag fick vackert vänta i bilen ett bra tag.


Smukke med sin mamma Chili. 
Visst påminner de om varandra ;-)

Sen kom husse och Peter ut och tog mig på en promenad. Det var skönt att få röra på sig och när vi kom tillbaka var matte, lill-matte och Jeannette där med Smukke. Hon var helt ok.

Matte klappar på Smukke, som finurligt flirtar med henne.
Kullsyrran Sös vill också vara med.

När vi hade träffats och Peter tagit de obligatoriska bilderna på oss kunde vi ÄNTLIGEN åka hem. Smukke sov hos matte i baksätet. Hon tyckte att de var ganska läskigt i början, men sen sov hon som en stock berättade matte.


På hemvägen lämnade vi av lillmatte. Det var otroligt skönt att komma hem och få visa Smukke var vi bor. Hon fick åka hiss och det var lite konstigt, men när vi kom in till oss sprang hon runt överallt och trivdes. Det förstår jag för jag trivs hos oss.

Matte visade henne vår leksakslåda


och här är jag med min favorit


Smukke hade fått en massa roliga saker med sig och jag skyndande mig att lägga beslag på en leksak.


Smukke hittade ganska snabbt sina favoriter i leksakslådan - båda girafferna :-)


och hon la också beslag på korgen i vardagsrummet. Jag har inte riktigt bestämt mig för om vi ska sova där tillsammans.

Efter kvällsmaten, som vi båda slukade i oss, envisades matte med att vi skulle gå en längre runda själva... Husse tog med sig Smukke. När vi kom hem rusade jag in för att kolla att hon fortfarande var kvar och det var hon.


Just nu ligger hon och sover (igen). Jag ligger så att jag har koll på min alldeles egna kompis. Tänk att hon ÄNTLIGEN kommit hem till oss.


Svansvift och nospussar till er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar