söndag 13 juli 2014

Extra-matte och idol

Hej!

Jag har fått en ny titel - extramatte. Det var en av mattes kompisar som gav mig den :-)

Extramatte (=jag) och Smukke i varsin fåtölj.

Jag är faktiskt stolt över den titeln och gör mig förtjänt av den varje dag säger husse och matte. Ja det är mycket som vi behöver lära Smukke. Hon är himlans entusiastisk och har massor av energi. Jag är en sån där cool dam, säger matte = jag sitter mest och tittar på henne, när hon far runt inomhus. 

En ny trofé - en av våra badrumsmattor, 
som burits till korgen i vardagsrummet.

Smukke letar i vår leksakslåda.

PET-flaska att springa runt och jaga 
eller ta in i huset (=tygburen).

"Jag är ett mecki troll", säger husse.

Jag håller koll.

När vi går upp på morgonen matte, husse och jag har Smukke kommit på en "smart" idé.

Hon hoppar upp i sängen... 
och njuter av värmen efter matte eller husse.

Vi har kommit fram till att just den blicken får både husse och matte att bli fulla i skratt i stället för irriterade. Hos oss får vi bara sova i sängen ibland även om vi båda två skulle vilja sova där alltid.

Det här funkade oxå ;-)

När Smukke blir för entusiastisk brukar jag  lugna ner henne. Jag är en klok dam, säger husse och matte, som bara säger till henne när det behövs. Matte säger att det är därför jag har blivit Smukkes idol ;-) Det är skönt med en egen kompis.

Hon vill helst sova intill, men det får vänta.

Nä nu får det vara för den här gången. Nu måste jag passa på att ta igen mig lite, när Smukke sover middag.

Den smukke Smukke

Jag = the Pretty One

Svansvift och nospussar till er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar