söndag 24 juli 2016

Jag har blivit storasyster

Hej!

Nu är hon nästan två veckor min nya kompis. Hon har samma mamma som jag, så vi blir halvsystrar.

Tikarna i  Sheldonkullen födda 2016-07-13
på kennel Magic Colour (1 vecka gamla).

Spännande att få veta vem det blir tycker vi alla 3.

Kan du räkna till åtta?

Under tiden passar jag på att sysselsätta mina tvåbeningar. Imorse (söndag morgon...) väckte jag matte halv sju. Jag kunde inte vänta längre. Hon hade lovat ett springtur i stora rasthagen och trots att hon är en kvällsmännska så klev hon upp och morgonpigga husse sov lugnt vidare....

Fullt ös

Matte hade tagit med sig (tennis)bollen å lite mat till mig. Det åt jag upp i bilen efter springtur m bollen, promenad och strechning. 

Provsmakar lite. "Smukke special" är
att äta torrfoder ur en platspåse.

När vi kom hem igen hade husse fixat frukost till mig å sen var det bara att njuta tillsammans med mina tvåbeningar på balkongen i sommarvärmen.

Njuter i skuggan på balkongen. 
På äkta Dibamaner (mormor) 
ska de såklart vara favoritfilten på.


Hänt sen sist

Borås
Vi började husses semester med att hälsa på min syster Isa och hennes kompis Allis. Det blev en lång promenad i skog och mark (Hofsnäs herrgård) . Allis och jag passade på att testa smaken på vattnet i sjön medan syrran fegade ur.

Det regnade smådugg så alla hade regnkläder på sig.
Först går JAG, sen kommer matte, 
Isa, Joanna å Allis å sist gick husse.

Sen tränade matte å Joanna (Isas tvåbening) på att springa med oss - handling säger matte att det heter. 

Så här fint kunde min syster Isa stå
när matte hade tränat med dem ett tag.
(Magic Colour Babe of My Heart).

Vi bodde på hotell - DET gillar jag. När vi kom hem från promenad å all träning somnade jag som en stock säger matte (vad är en stock?).

Trött, mätt, nöjd och invirad i
filt efter en dag ute i duggregn.

Dagen efter var det utställning på Ryda sportfält i Borås. När husse och matte skulle kliva ur bilen började det ösregna, så de fick stanna en stund. Sen gick de iväg, trots regnet. Matte kom tillbaka och hämtade mig, men då hade det slutat regna.

Jag fick äntligen ha på mig mitt absoluta favorittäcke.
Visst är jag snygg!?

Fina Isa å hennes matte Joanna

Min bästis Lovis, Isa och jag fick representera kenneln. Lovis å jag fick excellent, men blev oplacerade i öppen klass. Isa var dagens stjärna och blev tvåa i klassen med sitt första CK. Matte och Joanna sken i kapp - så stolta var de.

JAG på bordet. Domaren hade 
mörka solglasögon trots att det var mulet.
Roberto Forsoni, Italien.

Isa fick också vara med i BT, 
men blev oplacerad.

Tvååker
Några dagar senare träffades vi alla igen - Isa, Lovis, Cherie och jag. Cherie fick lyxa i buren medan vi andra tre fick springa runt i ringen. Solen sken och det var lagom varmt.

Isa m matte Joanna, JAG m matte 
och Lovis m matte Vibeke.

Den här gången gick det olika för oss. Lovis fick VG, jag fick excellent och Isa blev återigen placerad i öppenklass, nu fyra utan CK. Domare Gerard Jipping, Nederländerna.

Matte å JAG in action.

Isa å jag i mitten - visst är vi fina ;-)

Mera bus m tvåbeningarna

Matte håller min gris. 
Jag la den i hennes knä för hon måste ha haft tråkigt
(läste en deckare...).

Sen kastade hon den och jag hämtade
några gånger innan jag hoppade
upp i stolen bredvid.

Nä nu ska jag ta en paus i den här hettan (+27 inne och +33 ute).


Å så skickar jag förstås svansvift och nospussar till er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar