fredag 16 januari 2015

Koltrastar, bollar och grisar

Hej!

Nu har jag provat på något som heter snö. Det fick vi dagen efter julafton.

Jag kollar in detta mystiska på gräsmattan.

Matte gav upp ett tjut när hon rullade upp persiennerna och tvingade oss andra två UT... Annars är det husse som är morgonpigg här i huset, medan matte och jag lugnt sover vidare.

Roligt att springa runt i upptäckte jag!

När jag undersökt färdigt klev jag ut i detta vita och yippie vad det var KUL! Matte försökte hålla i kopplet och husse försökte fota glada och lyckliga mig på morgonkvisten. Hihihi, det gick inget vidare för någon av dem. Man är väl en busfröken!

Husse gjorde en (snö)boll till mig :-)

Medan matte hittade en härlig pinne,

som jag busade med och bar nästan hela promenaden.

För när vi gått ett tag upptäckte jag mitt absoluta
favoritdjur att ha koll på = kolstrast!

Då blir jag döv för allt annat säger mina tvåbeningar.
Fast det är fokuserad jag är såklart.

Visst blev det fint i vår park med rolig snö.

En annan sak som jag gillar är BOLLAR och jag är fiffig nog att få matte eller husse att kasta dem åt mig både inom- och utomhus. Senast igår tog matte med sig den röda bollen på vår promenad. Hon kastade den, jag hämtade den och sprang runt i vild glädje innan matte fick den igen för att kasta på nytt. Åh så härligt det var.

Mina bollar.

Jag har ärvt den gröna (piper) och den röda (tennisboll) efter Pretty. Den stora bollen brukar jag sno när matte ska på handbollsträning med sin killar. Mina tvåbeningar har pratat om att skaffa mig en egen handboll, en sunkig säger matte vad nu det betyder....

Det två andra bollarna är nya för jag lyckades pillra ut innehållet på den jag hade innan. Himla spännande är det att kolla vad som finns inuti alla grejor.

Vad gör ni? 
Jag har en boll, så nu är det bustajm.

Hallå! Ta den NU!

Det tricket fungerar alltid :-) Annars så förföljer jag mina tvåbeningar med en boll i munnen. De brukar fatta efter ett tag, för jag är av den envisa sorten (säger matte). 

Min tredje favorit är leksaksgrisar.

Den mörkaste grå är lättast att ha itu = få en ny.

Den lilla har jag ärvt efter Pretty. De andra tre är nya och matte och husse tycker att den orange eller den ljusgråa är bäst, för de håller längst. Jag hade en grön innan, som jag fick när jag precis flyttat in. Den tog jag död på under julen ;-)

Husse och jag busar med min gamla gröna gris.

Jag med en kopia av den gröna grisen, fast den här är grå.

Min fjärde favorit är att mysa.

Jag älskar att ligga på husses mage :-)

eller så här hos matte.

Vet ni vad - jag fick ett paket efter jul jag också. Det luktade jättegott och kom från gammelmatte. Mina tvåbeningar hade fattat att jag behövde nytt täcke och nytt halsband. Sen var där med något konstigt litet också (skor), som jag inte fått prova ännu.

Jag med mitt nya fina whippethalsband.

Jag stortrivs i mitt nya täcke och mitt nya halsband och har nästan slutat dra i kopplet för att jag mår så bra. Jag får liksom plats ordentligt. Matte säger att det beror på att jag fortsätter att växa, fast mer på bredden och djupet vad nu det betyder... Tvåbeningar är konstiga många gånger.

Nä nu ska jag ta mig en tupplur i mitt alldeles egna täcke.

Svansvift och nospussar till er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar