söndag 16 november 2014

Jag skrämde visst alla...

Hej!

Jag har precis kommit hem efter några dagar på Helsingborgs djursjukhus. Det var ganska skönt att vara där till en början, för jag hade så himla ont i magen och bara kräkte och kräkte.

Efter några dagar fick matte och husse komma på besök. Då hade jag hunnit bli opererad, så veterinärerna visste vad jag fått - akut bukspottskörtelinflammation heter det.

Jag på sjukhuset i onsdags (12/11).

Hemma gick Smukke och längtade efter mig och undrade när jag skulle komma hem igen berättade mina tvåbeningar. Hon pysslade om dem genom att både pipa, äta lite dåligt och hitta på bus - hehehe.

Smukke med sin favorit - en gris. 
Jag har en annan färg på min gris (=favorit).

Matte kom på besök en gång till och då gick vi ut en promenad.

Ska vi åka hem nu!?

Jag trodde att vi skulle åka hem och blev jättesur för att vi gick in på djursjukhuset igen.

Jag surar.

Men luriga matte hade tagit med sig min favoritmat och min favoritfilt, så vi myste resten av tiden. matte förklarade att jag inte fick komma hem ännu, men alla hemma verkligen längtade efter mig och bara ville att jag skulle få komma hem igen.

Jag myser under min favoritfilt. 
Nöjd och belåten efter att ha fått äta lite favoritmat 
(=FortiFlora + vatten).

På hemmaplan passade Smukke på att förgöra ytterligare några leksaker (för att få fler nya, men det är en hemlis mellan oss två smarta fyrbeningar). Plus att hon började gnaga på armstöden på mattes fåtölj i  arbetsrummet, när hon tyckte att matte jobbade alldeles för sent eller för mycket. 

Smukke sover i "Dibastyle" 
i stolen hon gärna gnager på.

Det är gott gry i min bästis, även om jag själv nöjde mig med att blötlägga mina leksaker och struntade i möblerna, när jag var liten. Jag hade tre kattkompisar att hålla kolla på plus att jag gick på dagis och busade mig igenom dagarna.

Idag fick jag så ÄNTLIGEN komma hem. En massa mediciner (4 st) och helt ny mat fick husse och matte fixa till mig. Man är väl en lyxlirare.

Det var så skönt att få hoppa in i bilen, men först fick jag träffa min bästis. Hon blev så där otroligt jätteglad och det värmde mig i hjärterötterna. 

Såå skönt att få komma hem 
och ligga på mattan framför TV:n.

Jag är fortfarande lite trött och Smukke vill helst att vi busar. Precis som vi gjorde i måndags morse.Jag har förklarade att jag snart orkar. Det tar bara någon dag. Smukke fattade och har vakat över mig i stället. Det är skönt med en alldeles egen kompis som bryr sig så mycket.

Smukke vakar över mig.

Svansvift och nospussar till er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar