tisdag 30 september 2014

Mera bus...

Hej!

Nu har det blivit höst säger matte. Smukke börjar bli stor och idag busade vi lite med alla nya leksaker matte och husse köpte i helgen. DET var kul.

Min favorit är grisen. 
Smukke gillar kattena, som skramlar.


Vi väntar på att få varsin leksak.

Det har hänt en himla massa sen jag skrev sist. Vi har fått springa lösa tillsammans flera gånger och husse och matte brukar gå lite hursomhelst. Smukke sprintar på för fullt och håller koll på var vi alla är. Jag brukar följa efter matte, sen jag upptäckt att hon tar med sig det nyaste godiset :-) Gissa vad - ingen av tvåbeningarna kommer ihåg att ta med sig kameran....

Jo för flera veckor sedan var Smukke och hälsade på sin familj. Det blev en massa bus med syster Søs och tillsägelser av mamma Chili. Smukke berättade för mig att hennes mamma var tuffare än jag (!).




Halvsyrran Chanel håller ett öga på busfröna.

Jo sen skulle gammelmatte träna Smukke att stå fint på ett bord. Det gör såna som Smukke på utställning. Vi kerries står på bordet innan och blir fina, men inne i ringen står vi på marken. Hm.

Søs ville också ha godis.

Det ville Smukkes mamma Chili också...

så då gjorde gammelmatte så här.

Mormor Diba, mamma Chili och min bästis Smukke.

Hela tjocka släkten
(Søs, gammelmatte, Chili, Carla, Chanel, Sille, Diba och Smukke)

Innan Smukke och matte åkte hem fick hon prova sitt nya täcke. Jag är lite stolt över att hon passar så bra i det.


Med med hem kom också ett större halsband och en sele. Halsbandet har hon nästan inte alls fått använda för hon är så hoppig och studsig i det. Selen fungerar mycket bättre tycker både husse å matte.


En sista sak tänker jag berätta och det är om vår morgonmatrutin. Den börjar med att matte kokar vatten till sig och oss. Sen tar hon fram sin lilla tekanna och våra skålar. Efter det tar hon fram en tepåse (nästan alltid samma) och stoppar i kannan. Sen fyller hon skålarna med hundmat. När vattnet kokat häller hon i sin tekanna och i våra skålar. Sen täcker hon över det och då ser det ut såhär:


Smukke älskar mat ;-)

Nä nu ska vi tar vår eftermiddagspaus medan matte jobbar.

Smukke har sin sovstil

och jag har min.

Svansvift och nospussar till er allihop!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar