måndag 1 september 2014

Bus, tandbyte och sovställningar

Hej!

Vi busar ganska mycket nu Smukke och jag. I sängen när tvåbeningarna gått upp, under köksbordet, i våra korgar, vid vardagsrumsbordet.


Full fart på oss



Det enda husse och matte avbryter är när vi (läs Smukke) kör race inomhus. Sånt bus får vi bara göra ute nuförtiden :-(

Matte kollar ganska ofta i Smukkes mun, för att se vad det nu var hon hunnit stoppa i sig. Speciellt när vi är ute på promenad. Häromdagen såg hon att det fattades tänder... Hon håller på att få sina riktiga, såna som jag har :-) Matte pratade med gammelmatte Jeannette och fick tips på att vi kunde få "tuggben special". Verkligen uppskattat - kolla själva.


Smukke får sitt tuggben i vår bur 
= träna att ligga i buren.

Jag får några körsbärstomater i stället. 
Min taktik är att bita hål, 
suga ut det göttiga, sen äta upp resterna.

Fast ibland vill jag också ha ett tuggben :-)

Sen kommer det fler foto på alla (o)möjliga sovställningar Smukke hittar på. Husse är djupt fascinerad.





Hon har en skön stajl tycker jag. Själv sover jag med lite mer värdighet.

Jag i min favoritfåtölj.

När vi inte busar kan man hitta en eller två av oss i fönsterhörnet i vardagsrummet. Jag föredrar att stå på golvet, men Smukke har hittat sin favoritplats på pallen. Vi har full koll på allt och alla som kommer förbi. 

Min bästa kompis har allt under kontroll!

Den smukke Smukke,
som funderar ut nya bus.
(vikt 10 kg)

En rolig sak när det gäller bus är husse. Han brukar ropa på oss att vi ska komma och busa med honom. DET gör vi mer än gärna.

Smukke väntar på min signal att sätta fart.

Svansvift och nospussar till er allihop.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar